Ny kurs, nytt liv

Varje gång en ny kurs börjar får jag en ny chans. Den här kursen kommer ALLT att bli annorlunda. Den här gången kommer jag ha pennor och block med mig, jag kommer ha koll på studiehandledningen och böckerna kommer vara inlånade i god tid. Ja, och lästa också för den delen för DEN HÄR gången kommer jag att vara förberedd. Inte en chans att jag kommer tokplugga kvällen innan inlämning eller beklaga mig i min blogg om att jag aldrig orkar plugga till en tenta. Det kommer inte ens att bli jobbigt eftersom jag kommer att ha sån bra planering. Visst är det imorgon den börjar?

Tenta... Nej jag kan inte svara men jag tror inte det gick särskilt bra. Tyvärr. Jag som pluggade så...

Dagens Snillen Spekulerar:
Jag och dottern tillbringade 40 minuter i morse med att fundera på varför det finns ett streck i mitten på stora A. Varför gjorde man inte ett A som ett uppochnervänt V? Vore inte det enklare? Då hade det varit större skillnad från Å och Ä också. Varför? Och är det för sent att ändra?

Dagens Geniknöl:
När det nu är bestämt att barn ska ha höstlov under en hel vecka och vara lediga från skolan, vore det då inte lite mer poängfyllt om föräldrarna OCKSÅ hade höstlov? För då skulle ju barnen slippa gå på fritids och faktiskt kunna ha...eh... lov?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag håller med.......vaddå höstlov. De är ju där lika mycket ändå utan aktiviteter.

2007-11-02 @ 20:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0