Pensionärskassa

Jag ser en del på TV. OK, en hel del. Jag har mina sjukhusserier som jag följer, Grey´s, Cityakuten, House, Scrubs. Gillar också Desperate housewifes och Big Love. Ser ibland på Entourage. Bra serier börjar i allmänhet inte förrens 21 på kvällen, det är ett bra riktmärke. Tidigare i veckan råkade jag slå på TV:n redan vid 20.30. Och hamnade mitt i ett riktigt lågvattenmärke; EKG på femman. Herregud. Oj vad den doktorn ångrar att han skrev på det kontraktet! Stackars kompetenta man som nu tvingas sitta med ett påklistrat leende och lyssna på en helt hopplös programledare fundera över skillnaden mellan fjärt och prutt. Alltså på allvar. Sätt aldrig på TV:n före 21, det är mitt råd till allmänheten.

Var ledig idag, kursen är slut och barnen i omsorgsförvaring. Inte så jätteroligt faktiskt. Låg kvar i sängen halva dagen bara för att det är så himla kallt i huset att jag var tvungen. Som tur var kom L hit och vi handlade och fikade. Hade glömt hur lång tid det tar att gå på Maxi med småbarn men tillslut var vi klara. Valde fel kö som vanligt. Idé: Alla mataffärer som anser sig vara serviceinriktade borde ha åtminstone en pensionärskassa där kunder över 65 kan handla och få lite extra hjälp med att plocka varorna från sin vagn till bandet och sen från bandet i kassar. Man är ju orolig att en ryggrad ska spricka eller att någon ska svimma av ansträngningen. De kunde också få lite hjälp med att räkna upp 879 kronor i 50-öringar och en person som läser upp kvittot åt dom så att det stämmer. Pensionärskassa.

För övrigt är jag väl rätt nöjd med livet.


Kommentarer
Postat av: L

menar du till exempel att barnen måste kissa....NU, tappar saker, gråter, och mamman i fråga ser mest förvirrad ut? ja, då känner jag nog igen mej ganska bra :-)

2007-11-30 @ 14:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0