Vård av barn

Ja hörni det är nog bara att ge upp det där med pluggandet. Fick hämta en astmapojke i måndags och nu hostar han och har feber och är ynklig. Nej, det är han faktiskt inte. Om det vore så väl... nej han mår tyvärr väldigt bra och kräver sysselsättning så jag kommer ingenstans alls. Imorgon jobbar jag och på fredag ska vi på någon utbildning i Stockholm. Det går bra det här. Har till och med funderat på att hoppa av och gå tillbaka till jobbet men jag måste ju läsa utbildningen nån gång iallafall. Hopplöst.

Js nya idiotprojekt är att flytta datorn till rummet högst upp. Varför? Ja, varför kallas det för idiotprojekt? Så nu måste jag använda min laptop vilket gör att jag A) känner mig riktigt nördig och B) aldrig stänger av den utan bär den med mig istället. Js idiotprojekt blir mer och mer suspekta nu så jag antar att det snart är dags att flytta igen.

Så vad ska man roa sig med då? Har lovat barnen att hyra film, det var flera år sen. Vill ju inte lära dem omoraliska sätt att skaffa hem filmer så vi får hyra. Ska oxå hämta julkalendrar som sonen ska sälja för sitt fotbollslag. Tio stycken. Ha, så många potentiella köpare känner jag inte ens. Men det blir många luckor för oss att öppna.

Sonen skriver förvånansvärt bra nu. Han läser långa ord och är så duktig. Idag skrev han inköpslista; haregryn och farekorv. Det var så sött med farekorv att jag inte sa nåt men funderade på att skriva en motion till Svenska Akademien om ett namnbyte. Så kommer pedagog-J och måste påpeka, Det heter FALUKORV. Suck. Inga visioner alls. Precis som när han påpekade för L att krokodil faktiskt inte uttalas krokodajl. Fast där fick han lägga ner.

Kommentarer
Postat av: Klang

Julkalender.. Ynf, frågar ni så köper jag en

2007-11-07 @ 19:33:54
Postat av: Linnea Möller

Jag vill iaf inte ha någon :) Men julkort vill jag få på dina söta små kids.

2007-11-07 @ 22:06:24
Postat av: A-K

Hej, vad är det för kalendrar och vad kostar dom? Hälsningar, A-K

2007-11-08 @ 18:11:12
Postat av: Linus

klart det heter krokodajl.....

2007-11-08 @ 19:30:39
Postat av: Linnea Möller

Jag älskar dig Emma :)

2007-11-11 @ 12:22:43
Postat av: Anonym

Jag kan offra mig på en kalender..... okk du sej til J at dett hetej krokodajl...Du måste förresten kämpa på nu, jag håller ju på dig och kanonpraktik blir det ju.......

2007-11-12 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0