Att hämta hem någon

Det finns så många människor som går omkring och är olyckliga i världen. Och livet är inte så himla långt. Och dessvärre tror jag bara att vi har ett liv var. Så för att göra det mesta möjliga av det tror jag att det är viktigt att inte ställa upp på saker bara för att man borde. Inte för att jag går omkring och är himlastormande lycklig hela dagarna, man måste ha dåliga dagar för att uppskatta de goda. Men jag har slutat ställa upp på saker som gör mig olycklig, även om det tog sin tid.

I jobbet pratar jag ofta med kvinnor som blir misshandlade. De vill ha hjälp, men inte för sig själva utan för mannen som misshandlar. Jag kan inte ge några råd. Jag kan ge nummer och information om kvinnojourer, om polisanmälningar och jag kan lyssna och stötta. Men den enda som kan ändra på situationen är kvinnan själv. Tyvärr.

Det behöver inte vara misshandel, det kan vara andra sorters kränkningar. Och nu har det drabbat någon som står mig nära och jag kan inte göra någonting alls. Och jag är så ARG. Men bara hon kan ändra situtionen. Så jag väntar på ett tecken på att vi får hämta hem henne. När hon vill.

Jag har iaf hopp...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Har tänkt samma tankar så många gånger, åker du ner så hojta till, då hänger jag nog på och tar med mig baseballträet! :P

Hälsa ungarna från Max, han gillade dom :)

Postat av: arnout

jag följer jag med! haha det blir fullt i bilen

2007-10-20 @ 19:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0