Skolarbete

Jag köpte en halsduk igår, en randig i höstfärger, grönt och orange och grått. Jättelång som jag kan svepa in mig i, eller som i morse, gömma mig i när jag lämnar barnen på dagis och inte vill att det ska synas att jag har försovit mig igen. Men jag kom upp iaf och nu är veckans skoluppgift inlämnad, i tid. Det är jobbigt att läsa och jobba men det går. Det är inte särskilt svårt i skolan, bara tidskrävande. Men nu är ju barnen så stora att jag kan jobba fast de är både hemma och vakna så det går ganska bra. Jag fick VG på förra kursen.

Min bror och jag har en teori om betyg. VG betyder att man har gjort bort sig. G är det ultimata. Får man underkänt är man kass. Det enda VG står för är att man har pluggat mer än kursen kräver och vad ska det vara bra för när man kunde haft tid till andra saker? Alltså är G det enda rimliga att sträva efter. Så att jag fick VG är egentligen ett nederlag men jag blev lite glad eftersom jag faktiskt inte lagt ner mer arbete än absolut nödvändigt.

Vad jag måste bestämma den här veckan;

Ska jag skriva D-uppsats eller bara göra ett fördjupningsarbete i vår?
Ska jag göra en lång praktik (t ex på Salberga :-) eller ska jag dela upp den i två på fem veckor vardera?
Och i så fall, var?
Vad ska min D-uppsats/fördjupningsarbete handla om?


Kommentarer
Postat av: Linnea Moller

gor praktik har i be en kort pa nagot beroendepsyk eller sa lol

2007-10-03 @ 16:39:50
Postat av: Lisa

Du är alltid välkommen hahaha....nu är jag för evigt avskydd på 91:an =. Kul att det funkar med skola och jobb men gör absoöut inte mer än du behöver, ingen tackar dig för det.

2007-10-03 @ 20:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0