Sömn och talböcker

Alla andra i hela världen får sova utom jag. Jag är så trött att min tankeverksamhet är under minusnivå och mina fingrar inte hittar bokstäverna på tangentbordet, får skriva om och radera, börja om och radera. Har varit på föreläsning hela dagen, skynda hem och hämta barnen. Hem och lämna saker, vidare till simskola. Skynda tillbaka till bilen, svänga förbi McD. Hem, kasta i sig maten (ont i magen), bädda, tjata på barnen (men borsta tänderna nu då!). Godnatt mina änglar, sov gott. J kommer hem och jag åker till jobbet. Och här sitter jag nu med fem och en halv timme kvar att jobba. Och alla andra i hela världen får sova utom jag.

Kan vi diskutera talböcker en stund? Laddade ner Snabba Cash (av Jens Lapidus). La den på min mp3 för att lyssna på tåget och när jag promenerar (som jag ju så ofta gör...). Men. Människan läser för långsamt, efter tre minuters lyssnande är jag nervös och otålig och måste lyssna på Lemmy eller nåt istället. Nu har jag köpt boken i pocket. J laddade också hem en talbok. Jag stänger av hans mp3 varje kväll när jag går och lägger mig och J sover så gott så. Men han har ingen aning om handlingen i boken. Idé: Kan inte någon läsa in en talbok så som man faktiskt läser en bok? Hoppa över dravliga beskrivningar och onödiga ord och istället lägga lite krut på dialogen? Innan det är genomfört kommer iallafall jag att välja den analoga versionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0