Önskelista till Q

Ny kurs nytt liv. Nya tag, friska vindar, kavla upp ärmarna. Vatten under broarna, rycka upp sig, blåsa nytt liv i elden. Ja, det var nog allt. Och ändå känns det hopplöst jobbigt att börja med nåt nytt. Jag lider nog av en släng vårdepression, eller så är det bara pollenallergi. Vill inte gå ut fast det är så soligt och fint för näsan börjar rinna och det liksom kliar på ett konstigt sätt i ansiktet. Sen blir jag på dåligt humör av alla lyckliga snygga människor som traxar omkring i nya kläder och ser ut att vara lyckligast i världen. Då äter jag hellre choklad.

Ska sommarjobba på fängelset. Har en önskelista som jag gärna skulle diskutera med Q (inte Q min bror utan 007s Q). Man känner sig gärna lite otillräcklig men med det här ska det nog gå bra:

* Röntgenblick, gärna i glasögonform.
Alla sjuksköterskor och läkare borde ha det så länge det finns såna påhitt som fotboll och andra livsfarligheter.

* Fotografiskt minne, kanske i mikrochipform.
Några hundra journaler och läkemedellistor måste kunna rymmas och ständigt uppdateras. Lagar och rutiner behöver en egen fil. Och ett stort utrymme för telefonnummer och andra siffror.

* Teleportering, framförallt av läkemedel till läkemedelsrummet från Apoteket.
Alternativt ett oändligt läkemedelsförråd eftersom alla behöver just sin medicin just precis nu. Fast jag skulle också vilja teleportera mig själv till olika ställen. Beam me up Scotty... mot Florida!

* Trolla med knäna.
Jag vet inte riktigt vad det betyder eller var det uttrycket kommer ifrån men alla verkar tro att jag redan kan det så... ge mig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha jag e med .....vill oxå ha din lista o kunna trolla med knäna

2008-04-01 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0