Storlek 39 för långa tår

De senate veckorna har jag haft ett enormt shoppingbegär. När jag inte mår så bra brukar det hjälpa att shoppa, nu mår jag i och för sig bra och det kanske är därför. Vilket som; det går inge bra. Köpte skor med lite klack, var rätt nöjd. V blev arg när han såg dom. "Har du köpt Mormors skor?!" Suckade lite och tänkte att vad vet en 7-åring om skor. Skulle provgå till fritids idag och jag kände mig så fel. Det klackade jättehögt och skorna var alldeles för blanka och jag kände mig lite som Mona Sahlin, modemässigt alltså. Trasiga jeans och Mormors skor. Och sen fick jag skoskav. Dessutom är mina tår är för långa för man ser liksom tåklyftorna. Var på New Yorker idag och köpte två par byxor. Ett par som Linnea övertalade mig att köpa för jag såg smal ut i dem. Och ett par som jag inte hann prova. När jag kom hem var det naturligtvis det oprovade paret som satt bäst och jag måste lämna tillbaka det första. Skulle vilja lämna tillbaka det andra också men jag har redan hunnit sy upp dem. Vad har hänt? Har jag förlorat förmågan till shopping?

Är lite hypoman för tillfället, sover pyttelite (ja men 7 timmar per natt ÄR pyttelite för mig), går upp tidigt och jag får faktiskt saker gjorda. Bakgrunden och metoden är klara och tre intervjuer gjorda och utskrivna. Nu behöver jag bara en eller två till och sen kan jag börja analysera. Har kommit ihåg både läxa och gympakläder till V den här veckan. Och matsäck till L även om vi fick vända halvvägs till dagis för vi hade glömt den.

Hade huset fullt med ungar hela eftermiddagen, tack och lov gjorde jag spagetti och köttfärssås till middag, något som alla ungar äter. Idag har jag också stiftat bekantskap med byråkratisverige; både Skatteverket och Migrationsverket. Underbart. Kom att tänka på när jag bodde i Frankrike och köade i olika köer i tre dagar för att få en stämpel på ett papper så jag fick uppehållstilltånd. Det var 12 år sedan men likheterna var slående. Det enda man funderar på är; När ska vi börja legitimera oss med elräkningar i Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0