Strejkande systrar

Mera gnäll... J var sjuk så vi fick ställa in alla festligheter. Istället fick jag och barnen trava omkring på Hälla och göra av med mina pengar. De fick McD, leksaker, en timmes vistelse på IKEAs barnförvaring och jag köpte till och med en svindyr ny fotboll till V fast jag vet att han snart har sparkat bort den. Sen tvingade de mig att se Harry Potterfilmen, vilket var det värsta av allt. Men L är en tapper 6 åring som ändå tyckte att dagen varit OK när vi sa god natt.

Sen fortsatte det idag. Skulle få så mycket gjort på min uppsats så jag drog iväg till jobbet redan till åtta. Bara för att möta en sjuk sjuksköterska i dörren och jag stämplade in och jobbade istället. Och hon som skulle intervjua är ledig resten av veckan. OCH jag måste komplettera min sista inlämningsuppgift. Fan. Fackmöte på eftermiddagen och jag kom för sent till dagis, skämdes jättemycket. Fritids undrade om de kunde få tider för den här veckan. Hem och kom på att V hade fotbollsträning och simskola och att svärfar inte är hemma. J ligger fortfarande. Lagade middag och handlade, V fick hoppa över fotbollen och simskolan slapp jag genom att ställa strategiska frågor ("Om du och jag åker måste du byta om i tjejernas omklädningsrum, det vet du va?").

Kämpade mot tårarna när jag ringde Linnea i Belgien och bad henne intervjua mina patienter. Det skulle hon göra. På onsdag eller torsdag eller fredag.

Strejk. Vad kan man säga. Har ni några plakatförslag? M på facket försökte med "Jag vill bli plakat men har inte råd" vilket jag tyckte var utmärkt men kanske inte passar så bra ihop med var jag är anställd. "Din syster jobbar inte här (plåstra ihop dig själv)", "Florence är död" eller "Hör min bön, högre lön" är mina förslag. Förresten fick jag löneförhöjning i fängelset. Men det vågar man väl inte säga i dessa tider. Jag har inte blivit varslad men jag tror jag ska lägga in om hotande strejk här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0