Familjesemester

På väg till Kalmar i en igenimmad bil. Trångt. Jag i framsätet, J kör. V och L bak i sina bilstolar och så pappa ihopträngd bredvid. Regnet öser ner och det blåser storm när vi kör över ölandsbron. Ändå är det 20 grader ute och så fuktigt inne i bilen att min frisyr bäst kan beskrivas som afrikansk. I CD-spelaren snurrar en Jonny Cash-skiva och alla fem sjunger med så högt det går:
It ain´t me, BABE. NO NO NO! (Eller WOW WOW WOW som L sjunger) It ain´t me, BABE. It ain´t me you´re lookin for... BABE!

Och jag blir överfallen av en känsla av obehag och en vilja att fly. En lust att gråta. Och samtidigt vanlig hederlig lycka och glädje kanske lite stolthet över min familj. Imorgon åker vi vidare till nästa familjebesök, till min bror på Gotland. Färjan vi skulle åka med är naturligtvis inställd på grund av hårt väder men vi har lyckats boka om oss till eftermiddagen. Postafen är inhandlat och spypåsar framplockade. Och Jonny Cash är laddad i CDn. Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

det låter typ som ja brukar känna mig.

du är snart hemma. puss

2008-08-06 @ 13:48:50
URL: http://jessamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0