Inte den smidigaste ungen i stan

I fredags låg det fortfarande kvar lite snö på marken så barnen ville ha sina hjälmar och snösurfbrädor med sig. Jag och V gick lugnt och sansat till skolan medan L sprang på sidan av cykelbanan och slängde sig på knä på sin pulkagrej och gled över snön. Så sa hon: Mamma, V, kolla nu, kolla  nu, KOLLA NU, det här kommer bli coolt! Hon tog lång sats och sprang tills hon kom upp i fart, slängde sin pulka på snön framför sig och kastar sig på den... och missar. Kapom, rakt ner i asfalten på cykelbanan. En sekund av tystnad medan L drar efter andan för att bryta ut i ett vansinnevrål men V hinner före: Ja mamma, hon är inte den smidigaste ungen i stan. Istället för katastrof skrattade vi hela vägen till skolan. Fritidspersonal möter oss i hallen; Värst vad glada ni är idag. Ja, säger L, man är ju inte den smidigaste ungen i stan.

Ser att det är fler än jag som dricker mer än man kanske egentligen mår bra av. Av julmust alltså. Apotekarnes är alltid pålitlig och lagom skummig men jag är fortfarande lite stött över att den bara innehåller 1,4 liter. Det är som Pringels, varför innehåller inte alla rör 200g? I år har jag köpt Nygårda julmust också (Spendrups väl?) för att de är så behändiga i 33cl PET-flaskor. Har för mig att min bror godkände ett billighetsmärke från ÖB förra året men jag har inte provat själv. Däremot var jag på glöggbjudning hos nya grannar igår. Och inte fattade jag att det var alkohol i glögg, tur att J stoppade mig annars hade jag kört till Ica och handlat direkt efter tre muggar. Istället somnade jag klockan sju på kvällen. Ja, jag vaknade ju igen och tvingades titta på isdansen igen, tur att det är slut nu äntligen. Funderar på att äntligen se Sex and the city-filmen ikväll men jag börjar kvart i sju imorgon igen, så det är väl kanske lite osäkert hur länge jag är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0