På väg tillbaka

Fick äntligen kramas med baby Heaven idag. V och L fick också hålla, de satt som spett i soffan och höll den lilla bollen med stela armar. Hon drog ihop sitt runda lilla ansikte så mycket hon kunde och utstötte något slags läte. Jättesöt.

Fortfarande inte helt OK, feberfri är jag men fortfarande är huvudet tungt och jag är så yr. Måste sätta mig hela tiden och eftersom jag i vanliga fall inte sitter ner särskilt ofta har jag nu stan ryggvärk. Det är hemskt. Kunde knappt sova alls i natt. Värdelöst, jag som sett fram emot att vara lite sjuk, ha människor komma med thé och titta på dåliga serier på tv. Ha, istället var jag totalt utslagen i två dygn, sen var det bara att gå upp och ge barnen mat och leka med deras julklappar medan J tog över fjärrkontrollen i sängen. Idag var första gången jag var ute sedan i söndags.

Dags att börja planera nyår. Potatisgratäng? Kött? Chokladtårta? Nej jag har inga extravaganta idéer. Och inte orkar jag köpa nån ny klänning heller. Men det är ju några dagar kvar. En bra grej med den här förkylningen är ju att jag gått ner tre kilo så jag kommer åtminstone att vara smärt och snygg.

Kommentarer
Postat av: Lisa

skönt att läsa att du är piggare......hörs snart

2008-12-28 @ 11:27:25
Postat av: Eva

Själv är jag pigg som en kaktus och ska laga lite nyårskäk i form av fläskile, något potatistjosan, gräddsås och stekta champinjoner. Till efterrätt blir det nog fikon i cognac och lättvispad grädde. Därefter är det dax med en nyårsfylla.

2008-12-31 @ 14:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0