Planenligt för en gångs skull

Villkorligt frigiven idag för lite studietid. Dagen började förskräckligt med stans värsta migränanfall, kunde inte ligga kvar i sängen, kunde inte läsa tidningen eller äta frukost. Fick i mig en Magnecyl med koffein och släpade mig tillbaka till sovrummet och la huvudet under kudden. Började bli stressad, så jag kröp ner i badrummet och satte mig i duschen. Fick i mig en kopp kaffe och kände hur huvudvärken började rinna av. Tack och lov att man är känslig för läkemedel.

Välplanerad som jag är så hann jag:

Åka till jobbet och lägga in om semester
Låna böcker på biblioteket
Prata med skolsköterskan om Vs hörselproblem
Synundersökning och beställa två par glasögon
Luncha med maken
Hämta studieintyg
Diskutera uppsatsen med min handledare
Fixa tatueringstid
Samla ihop alla betyg- och anställningspapper
Beställa nytt SIM-kort
Hämta barnen och handla
Laga två sorters middag
Baka en tårta

Jag hann allt jag tänkt utom att prata med chefen för hon var inte anträffbar. Och ändå började dagen så dåligt.

Blev så sugen på semla och kaffe att jag drog med mig barnen till bageriet. L köpte en chokladboll (det enda hon tål där), V provade en hallonmunk för första gången i sitt liv. Han var nöjd. Min V blev mobbad i skolan häromdagen, några hemska ungar puttade honom och höll hans ansikte mot gräset. Jag var så upprörd att jag fick sätta J på att prata med fröken för risken fanns att jag hade gjort nåt jag senare ångrat. Nu är det OK igen, han har inget emot att gå till skolan längre men han vill inte vara med och leka jaga. Skitungar!

L, som ju har tappat framtänderna, var besvärad av blåsten idag. Hon snackar ju så mycket att det blev kallt i munnen. Hon frågade om det fanns nåt man kan göra för att tänderna ska växa fortare för man vill ju inte ha mössa i munnen.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men hon är ju för go din L, vilken tänkare :D

2008-02-22 @ 21:10:12
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0