Att tänka sig någon naken

Folk som blir nervösa när de ska tala offentligt får ofta rådet att tänka sig åhörarna nakna, jag tror att det ska göra att man uppfattar dom som mindre skrämmande. Jag har en ovana att tänka bort folks ansiktshud. Nej, inte vid offentligt talande men när jag har lite halvtråkigt. Som på en föreläsning till exempel. Senast idag kom jag på mig själv med att föreställa mig hur någons kranium skulle se ut utan huden över. Sjukt? Ja. Men jag tror hon skulle vara en ganska snygg döskalle. Fast opraktisk hobby. Och knappast uppskattat av folk heller, få skulle ta det som en komplimang om man sa "Snyggt kranium".

Fler underliga bekännelser: Jag har köpt en plychklänning. Jag tror inte att någon av er bloggläsare minns min frottéklänning, den pyttelilla vita som jag fick raggförslag med på Kreta -98 (Hej Macarena!). Den här klänningen är mer petrolfärgad (påminn mig om att jag ska göra en begreppsanalys angående färgen petrol nån gång) och som sagt i plych. Men den är så skön och mysig. Tror knappast jag får ragg i den men jag vill ändå att ni ska veta att jag fortfarande har förmågan att hitta fynd på januarirean.

J jobbar eftermiddag. Jag tycker synd om mig själv och gnäller men egentligen gillar jag mina ensamma kvällar när barnen har somnat. Igår åt jag middag i sängen medan jag såg Me and mr Dupree. Fortsatte se Lonesome Jim men när jag kom på att jag sett den slog jag över till ettan och kollade på Rock Star (som jag också hade sett). När J kom hem mådde jag illa och var tjock, en halv påse grillchips och en halvliter julmust till middag gör det med folk. Ikväll ska jag få in mer av kostcirkeln i mitt kvällsmål. Jag har köpt en brie.

Imorgon är det äntligen tatueringsdags. Jag vet inte riktigt vad det blir än men jag har fullt förtroende för tatueringsmannen.

Kommentarer
Postat av: Linnea Moller

Jag saknar dig sa mycket sa mycket sa mycket

2008-01-10 @ 09:32:49
Postat av: Ingela

Åh, tatueringar..vad blev det..? =)

2008-01-10 @ 20:28:53
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties
Postat av: Ingela

Visst kan du få det!
Fast det är inte så vidare allergivänligt..men det kanske du kan lösa med mjölkfria alternativ :)

Skriver det i min blogg :) (Den som heter Äntligen Fredag) :)

2008-01-11 @ 10:03:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=smarties
Postat av: L

hahaha visst minns jag plyschklänningen :-) ....och kreta.....

2008-01-12 @ 11:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0