Snart semester

"De ser så gemytliga och eviga ut, älgarna, men vi har dem bara till låns."
Erland Loe, Volvo lastvagnar

Och med älgar är det som med barn. De blir stora och lämnar oss. Lilla L har klänning och hårband på sig i dag, helt på eget bevåg. Hon ser ut som alla andra 6-åriga flickor gör. Har hon kapitulerat för samhällets normer?

Har jobbat natt, tycker om att jobba natt. Tycker inte om att vända tillbaka dygnet bara och nu kämpar jag mot sömnen redan och klockan är halv ett på dagen. Men jag kommer väl i kapp.Ska vara borta från jobbet i nio veckor nu, först jobba på fängelset i fyra och sen fem hela veckors semester. Vi har bokat båtbiljetter till Medeltidsveckan i Visby, ska bara komma ihåg att ringa och meddela min bror att vi kommer bo hos honom. Inga andra semesterplaner. Eller, ja, det blir väl en sväng till Öland och några turer till Landet. men inget avancerat. Vi funderar på att åka utomlands till vintern istället men det är svårt att planera det redan nu.

J är på fest idag och jag är bakis. Var på polsk ölprovning igår och drack för mycket vin. Så kan det gå. Det är inte så farligt egentligen, mest är det tröttheten som är besvärande. M hade lagat mat och vi kacklade nästan till midnatt. I nästa vecka borde jag få besked om jag får tillhöra gänget på riktigt eller inte. Jag är inställd på det senare och det är fortfarande OK, om jag inte får jobbet ska jag diskutera om jag kan få några nätter på schemat. Och högre lön :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0