Äckelpåsk

Påsken närmar sig, kort dag imorgon. Ledig på fredag, undrar vad vi ska hitta på. Är lite osäker på hur man firar långfredag. Bion jag slapp i söndags kanske? Barnen tror på fullaste allvar att de ska få varsitt bautaägg fullt med godis. Och visst, det önskade jag också hela min uppväxt. Nu kan jag inte tänka mig något som skulle förstöra påsken mer än om jag fick ett sånt. Smågodis är så himla äckligt. Jag tittar på de äckliga lådorna i affären där snuskiga karlar går och plockar med otvättade fingrar och bitarna på botten av lådan som aldrig byts ut, det fylls bara på mer och mer och tillslut kommer någon girig rackare och ska ta allt och får då betala för de där sunkiga halvmögliga snuskbitarna som legat underst i tre månader. Ja, girighet är ju en dödssynd så de får skylla sig själva. Och det är nog allt religiöst jag kommer bidra med i påsk.

Är på halvbra humör. Känner mig inte ens trött utan mer matt. Sover uselt och nu ville J att jag skulle vara glad och tacksam över korv med bröd till middag men jag orkade inte ens låssas. Så nu sitter jag i sängen och kliar mig i ögonen. Nej, jag gråter inte, inte ens jag är så dramatisk, men pollensäsongen verkar ha slagit loss. Eller så har jag nån ny kräm jag inte tål för det kliar under ögonen så jag blir galen. Ska dansa ikväll, kanske får igång mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0