Kolmården

Vi kom iväg. V hade ingen feber men han hostade som en skadeskjuten säl. Men Mollipect fungerade hyfsat och han fick lite extra energi också. Så vi åkte. Jag gjorde en shoppingkupp på J. Erbjöd mig att köra hela vägen ner men så strax efter Kungsör kom jag på att det ju ligger en outlet i Vingåker, är vi inte ganska nära där nu? Kolla kartan... Haha, 2700 kronor fattigare kunde vi fortsätta mot Norrköping.

Vildmarkshotellet var trevligt och vi kom in i parken direkt när de öppnade. Vi gick och gick, barnen var jätteduktiga. V blev livrädd för tigrarna, särskilt för deras läten. Han har ju problem att lokalisera ljud på grund av hörselskadan och vid ingången till tigrarna hördes ett inspelat tigervrål och V höll på att göra i byxorna och började gråta. Men annars var han nöjd. L har kört lustiga skämt. Till getterna (som hon trodde var får) sa hon "Var har ni era bäää-bisar?" och till ankorna (som hon trodde var gäss) frågade hon "Har ni gässs-ter eller?".

Åkte på att köra hem också som straff för shoppingkuppen. Hela familjen sov före halv tio. Slut på sportlovet och tillbaka på jobbet. Som vanligt när jag jobbar helg trillade det in patienter hela dagen och jag fick jobba på för att hinna klart till medodifestivalen. Vissa patienter gnällde men när det väl började var nästan hela avdelningen med och tyckte till. Vi tyckte inte att Niklas Strömstedt hade behövt komma sist.

Nu är tatueringen HELT färdig. Vissa har svårt att tro att jag inte ska ha mer men just nu känns det färdigt. Eller ja, man skulle ju kunna bygga ut bakåt mot skuldran eller neråt mot armbågen :-).  J har också en ny tatuering och vi har dagliga omröstningar om vilken som är snyggast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0