Påskdagen

En vecka kvar av dagtidlivet, sen tillbaka till mitt vanliga ostrukturerade liv. Ska bli skönt. Men nu börjar jag må dåligt över uppsatsen, varför valde jag att skriva en magisteruppsats? Jag kommer aldrig att klara det och jag kommer må jättedåligt. Och ingen tror att jag kommer bli klar under terminen, inte ens läraren, så jag kommer hålla på med den här uppsatsen resten av livet. Varför valde jag så här?

Påsken närmar sig slutet. Vi har avnjutit en traditionell middag med tacos och chips. Barnen har letat påskägg och ätit godis och jag har jobbat. Nu känner jag mig helt slut igen, jag är så trött att jag är matt. Vill helst lägga mig i badkaret men jag vågar inte för jag är rädd att somna och drunkna. Imorgon åker alla hem, ja utom Linnea, och det blir ju tomt. Lilla L kommmer att sakna sin nya allra bästa prinsesskompis I. Och jag har ingenting emot att ha huset fullt med folk. Många ojar sig när jag berättar att Linnea bor hos oss, "Å, skulle jag aldrig orka" men jag tycker inte det spelar nån roll faktiskt. Hon sover ju mest, eller jobbar, man märker inte av henne så mycket. Och så har jag alltid nån att se på Grey´s anatomi med. Och nån att äta semlor med.

Nästa helg blir en mer traditionell familjepåsk på Öland. Det blir säkert också bra. Men först ska jag klara en vecka med praktik, inlämningsuppgifter och planeringsdag. Om jag bara fick sova ett par dygn... men det får vänta till nästa liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0