Ja, han har feber

Som jag tidigare konstaterat uppfattas jag oftast som en lugn och stabil människa. Nära vänner till mig har kanske vissa problem att beskriva mig som lugn i första hand men det ÄR faktiskt så jag oftast blir beskriven. Och oftast är jag lugn, trots att alla andra verkar vara i upplösningstillstånd. Som nu. V blev sjuk i torsdags och har sedan dess dagligen haft drygt 39 graders feber men inga andra symtom; han har inte ont, ingen snuva, ingen yrsel, ingenting. Han äter, dricker, kissar och spelar Guitar Hero, det enda är att han är lite tröttare än vanligt och just att han har feber. Trots det tjatar halva stan på mig att jag måste kontakta familjeläkaren. Men varför? Han är inte orolig, jag är inte orolig, ungens allmäntillstånd är í oförändrat gott skick så vad ska jag säga? Ja hej, eh, min unge har feber, kan ni laga honom? Och då frågar dom: Har du gett Alvedon? Och då måste jag erkänna att det har jag inte gjort för jag har inte sett någon anledning till det. Så jag avvaktar. Men jag kan glädja er oroliga själar med att jag tydligen blir tvungen att ringa familjeläkaren imorgon ialla fall, tydligen måste man ha intyg om man vabbar mer än 7 dagar. Kan det verkligen stämma? Vilket slöseri med sjukvårdens resurser... men jag måste ju kolla upp det. Ikväll hade han 39,4 så han lär inte gå till fritids imorgon. Stackarn, vilket höstlov.

Har lyckats byta tur på fredag och lurat svärfar att vakta barnen på lördag och på söndag får J börja jobba i ottan för att byta av mig innan jag börjar. Så ni kan andas ut, det ordnar sig. Men tack för alla anbud som kommit in, ska komma ihåg det till nästa gång.

Vad händer mer i mitt liv? Mår rätt bra trots turbulens på jobbet, sjuk son och stökigt hus. Vann 25 kronor på triss så det märks att jag har tur den här veckan. För att inte tala om alla grejjer jag vann på Tupperwarepartyt i måndags. Vad mer kan man önska sig?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ingen ska ha feber i en vecka.

2008-10-29 @ 21:40:13
Postat av: Lisa

fredag fortfarande aktuellt???? eller är v fortfarande sjuk????

2008-10-30 @ 22:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0