Antidag

Ledig idag och har gjort så lite som bara är möjligt. Tyvärr tvingade J mig att åka och handla i förmiddags men sen har jag vägrat allt. Familjekväll på Vs skola kändes lika genomförbart som att bestiga K2 ungefär. Tur att ungen är mutbar. Billigt blev det också, bara en hyrfilm imorgon efter skolan. Ibland måste man få ha såna här antidagar. Det är väl kroppens sätt att kräva vila. Problemet för mig är inte ineffektiviteten, den trivs jag rätt bra med, problemet är att med ineffektivitet följer ett osannolikt godissug. Och vi har inget hemma. Och knappast att jag skulle åka och handla. Kanske har nån gammal kaka i frysen och lite hallonthé.

Helgen var också lugn. Ni som har tidningen såg ju vad vi hade för oss :-). Två veckor kvar till semester. Verkar som det blir två vändor till Spanien i oktober men jag ber att få återkomma om det när det är klart. Om resa nummer två blir av lär jag behöva lite klädhjälp. Av sorten dräkt och portfölj. Har fått hem taxfreekatalogen till första resan och funderar på Bacardi Melon. Kan det vara nåt att blanda fingrogg på till tjejfester?

Eagle vs shark är dagens filmtips. Ännu nördigare än Napoleon Dynamite.
Another one bites the dust är dagens låt. Försöker ge V lite ny inspiration i sitt gitarrplonk.
Joan Jett and the black hearts är dagens cd. Se ovan.
Coq au vin är dagens middag. Som J skulle göra själv men ändå fick mig att göra. Och sen tog åt sig äran.


Kommentarer
Postat av: Lisa

hmmmmm tycker det låter gott med bacardi melon mmmm....fast jag gillar all sprit ju =)

2008-09-24 @ 21:38:25
Postat av: L

kan nog få i mej en och annan bacardi....

2008-09-25 @ 15:15:12
Postat av: L

har nog missat tidningen, vad???

2008-09-25 @ 17:08:35
Postat av: Eva

Jasså....här planeras det fest. Kul att läsa din blogg Emma. Skulle nog hett föredra Bacardi Razz med sprite och lite frysta hallon! Vet du inte vem jag är och blir nyfiken kan du prata med Lisa :- D

2008-09-26 @ 18:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0