Hinner inte

Ja, det blev som jag misstänkte. Omöjligt. Tog tåget fem i sju i morse och har nyss kommit hem. Pappa fick hämta och mata barnen och sen hämta mig vid tåget, som naturligtvis var försenat. Kom hem halv åtta, hej barnen, kul att ses, gå och borsta tänderna! Nu sitter jag här framför House med uppvärmd mat (som mamma lagade och skickade med), barnen sover och V kommer få skäll för han inte hann göra läxan. Imorgon får jag skjuts till tåget igen, halv sju. Skit. Jag hinner ingenting och egentligen vill jag inte ens gå den här utbildningen. Nu har jag utnyttjat alla barnvakter redan och det är bara tisdag. Tolv utbildningsdagar kvar.

Egentligen är inte utbildningen så hemsk. Bara inte så bra heller. Har träffat en del roliga människor från andra ställen och jag får äta ute varje lunch. Men det är inte rimligt att vara hemifrån så här mycket! Särskilt som jag fick veta idag att man bara får två timmars resekomp per dag oavsett om man åker längre. Kasst.

Och naturligtvis ångrar jag bittert att jag tog på mig extrajobb på lördag. Det sista jag har lust med faktiskt. Men, jag har sagt det förr; Skyll dig själv din dumma kossa!

Hemsituationen nu är olidlig. Dels har ingen tid att diska, tvätta eller handla. Dels har vi inget att äta, äta på eller ha på oss. Men sen är det också någon som har startat ett idiotprojekt och lämnat det halvfärdigt. Någon har rollat väggarna i trapphallen vita men bara upp till hälften och lämnat det så. Det kan vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0