Tankspridd mamma

I tolv år har jag haft körkort. Jag har varit med om många olyckor och märkligheter men aldrig har jag fått ett stenskott. Förrens nu. Min nya fina svarta bil har fått ett stort stenskott på vindrutan. Jag såg stenen snärta upp och jag duckade när den träffade rutan men det finns inget man kan göra just då, även om jag fick en stor klump i halsen och var tacksam att jag var ensam i bilen. J ska fixa det imorgon.

Sista dagen på jobbet imorgon, sen Örebro i tre veckor, en dag på jobbet, tre dagar i Norrköping och sen en månad kvar till semester. Vad vi nu ska hitta på då. J vet inte när eller ens om han får semester, eller om han får en väldigt lång semester (och blir uppsagd), Det sista nu är att de får veta på måndag. Tror jag inte ett dugg på, det där kan ju dra ut hur länge som helst. J är nervös. Idag sa han att vi borde sälja huset och flytta in i en hyreslägenhet, kamma in en vinst på en halv miljon och bränna allt på roligheter. Ha sa jag, som en sistaminutenkryssning till Åbo och resten på banken medan vi har ångest över hur vi borde spendera pengarna bäst medan åren går? Jo... det är tyvärr så vi brukar fungera. Lagom roligt.

Tror jag är lite tankspridd för närvarande, Skulle lägga barnen, först ner med L i hennes rum, puss puss, godnatt, sov så gott. Sen upp till V som väntade men fastnade i köket och skulle bara på vägen. J kom en kvart senare och påpekar att min son är ledsen för hans mamma har glömt bort honom. Jäklar! Ja, jag kommer. Nu går jag. NU går jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

va f-n har du blivit beskjuten...vem???? vilket jäkla sätt....förstår att du är kränkt.....och du förresten 50% är ganska bra tycker jag =)

2009-04-16 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0