Höst

Det känns i skinnet att hösten är här, även fast solen skiner och himlen är blå så är vindarna kalla och höstiga. Mig lurar dom inte, nu är det slut på sommaren. Jag tillhör den ombytliga typen av människor som tycker om växlingar i tillvaron och även i årstid. Men jag tröttnar snabbt också. När löven förlorat den eldröda färgen och regnet och blåsten tar över längtar jag till senhöstens första snöflingor mot ljuset av en gatlampa. Men snart har jag tröttnat på att skrapa rutor och frysa om tårna och då drömmer jag om vatten som rinner längs gatorna och en försiktig fågel som piper till. Tills pollensäsongen börjar och jag inte kan vänta på att känna grillukten i näsan. Tja, lång utsvävning om årstider.

Har köpt mig en liten kabinväska på hjul, det är så mycket korta utflykter under hösten. En natt här och en helg där. Och man behöver inte ha med sig hela bohaget (har jag hört). Ska på nån slags samkväm med jobbet i nästa vecka och sova över. Om jag kan hitta en barnvakt alltså. Det ser rätt mörkt ut just. Eller ljust, beroende på hur man ser det,  jag är inte överförtjust i "oömma kläder" och när jag fick ett mail om att ta med badkläder var det nära att jag lackade ur. Men där går gränsen. Jag badar INTE på arbetstid.

Det går bara bra för lilla L i skolan, inte för att någon trodde nåt annat. Det är ingen stor grej för henne, hon bara rycker på axlarna och suckar när man frågar. Idag var hon på fotbollsträning och det märks att hon hänger mycket med storebror och hans vänner för hennes tacklingar och dribblingar var rätt avancerade. Hon börjar bli bra på Guitar Hero också, inte som V förståss men hon klarar det mesta på medium. V kör på avancerad nivå med ryggen mot TVn...

Kommentarer
Postat av: Lisa

klart du kan fixa barnvakt...vem ska jag annars dricka vin o skvallra med.....

2009-08-19 @ 21:46:30
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0