Träningsångest

Massor att göra på jobbet så här i semestertider. Det är bara att knäppa på sig säkerhetsbältet när man kommer och sen ge sig ut på en bergochdalbana i världsklass och sen vid halv fem-tiden kan man knäppa av bältet och vingla ut igen. Och sen börjar det om nästa dag. Familjen är ledig hela veckan och nästa vecka är J ledig när barnen börjar skolan. Ännu svårare att ta sig upp strax efter sex på morgonen när resten av huset sover på sina sötöron.

L har jättejobbigt med sprickor nu, både under fötterna och i händerna. Vi har hämtat ut kaliumpermanganat idag så nu sitter hon och badar fötterna i lila bad. Hoppas det läker fort nu så hon kan ha skor på sig när skolan börjar.

Bröllopsdag igår. 7 år, kan ni tänka er? Vi åt middag hela familjen (inkl svärfar) på Jensens och jag fick en krukväxt av min make. Nu försöker han fjäska in sig. Han vill att dottern ska börja köra minimotor. Vad är det för fel på schack?

Jag behöver träna. Men vad? Börjar känna mig som en soffpotatis och konditionen är inte vad den varit. Jag hatar gym, simmar inte och har ingen tid att gå på promenader. Ett tag gympade jag på friskis men hur kul är det egentligen? Den enda mortion som jag tyckt var riktigt rolig var ridning men nu är det ju som det är. Bollsporter är helt otänkbart (och livsfarligt) och... nej jag har inga idéer. Men man borde ju.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Ridning, haha då tänkte jag på Zorro på en gång... Hur länge höll på med ridning? KRAM

2009-08-11 @ 20:39:01
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Emma

Zorro ja... Som åt upp utsmyckningern på hindret hellre än att hoppa över det :-). Jag slutade när jag var 16 ungefär. Med vissa återfall. Du då?

2009-08-11 @ 21:22:45
Postat av: Linus

linedance?

2009-08-11 @ 22:05:27
Postat av: A-K

BJJ ;) ta med linnea och testa ett pass allafall :D

2009-08-11 @ 22:46:15
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag röstar på 800 meter kulvert =) med en och annan trappa om man har tur

2009-08-13 @ 23:45:09
URL: http://lisasvardag.blogg.se/
Postat av: Linda P

Jag red lite privathästar åt snobbiga ägare ;) tills jag blev 23 tror jag... Men inga återfall sen dess!! =)

2009-08-16 @ 21:28:19
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0