Fem dagar före jul...

Nu är man rejält trött på Pandemrix. Igår gav jag 37 sprutor. Hör hur jag låter som en gammal grammofonskiva, "Är du allergisk mot ägg?". Tja, roligare än administrativa uppgifter som verkar ta över mina arbetsdagar mer och mer tyvärr. Har varit upprorsstämning på jobbet under veckan då vissa av oss fick ett märkligt beslut. Så nu letar jag på platsbanken igen. Synd egentligen för jobbet i sig är ganska roligt men det finns gränser för vad tok man kan ställa upp på. Var på julbord med jobbet i torsdags men jag vet inte... Det kanske faktiskt är dags att gå vidare?

På stan under förmiddagen. Vissa affärer var ingen mening att ens försöka hitta något i, Clas Ohlsson till exempel. Kön var hur lång som helst. Istället köade vi i 45 minuter på Tiimari som hade 70% på allt. V pysslar för fullt i köket. Nu har jag bara kvar julklappar till J. Hur jag ska hinna det har jag ingen aning om. Vi ska vara hos mamma som vanligt på julafton. Behöver inte ha med oss något utom prinskorv och kålrotslåda. Skulle vi ha med något annat skulle mamma bli förödmjukad.

Imorgon ska vi på 1-årskalas för baby Heaven. Nu är hon kanske toddler Heaven? L har sina vita jeans på sig och är redo för kvällens 7-årskalas på Bellevue. Discobowling :-). Imorgon förmiddag har jag en vision av hela familjen väl påklädda på Björnön. Med pulkor och vinterskor och kanske till och med korv att grilla? Låter underbart. Men om det är lika kallt som idag så lär det bli en kort familjeutflykt. Och basketkängor funkar inte så bra i det här vädret.


Kommentarer
Postat av: Linus

Bästa jullåten!

2009-12-22 @ 10:07:12
Postat av: Eva

Sprutan var läskig.

2009-12-22 @ 10:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0