Luciatåg

Sett två Luciatåg idag, två helt olika. Såg dottern med fritidsgruppen i skolmatsalen. Traditionellt, gulligt och glöggluktande. Såg ett uteluciatåg på jobbet. Genom galler. Vi stod på balkongen på häktet och lyssnade på stämsång medan en mus letade mat på marken nedanför. Märkligt, kallt och luktfritt.

J har köpt en ny TV till slut efter veckors efterforskningar. 50 tum. Lite väl stort tycker jag men han är nöjd att han inte valde mindre. Jag hade ju hellre lagt pengarna på något nyttigt, skidkläder och slalomutrustning till exempel. Men vad är en bal på slottet? Han har ofrivilligt ledigt fram till början av januari, hade en massa timmar att ta ut. Han är inte glad över det så det är nog bra att han är sysselsatt. Annars kunde han ju lägga energi på att hitta bra julklappar till sin fru. Jag önskar mig saker i år.

-Thåströmskivan.
-De apatiska av Gellert Tamas.
-Quick-den stora rättsskandalen av Pelle Svensson.

Jag är trött. Kanske för att jag hade tidig semester, kanske av andra orsaker. Men jag har ett minst sagt svängande humör och det är väldigt svårt att komma upp på morgnarna. Tyvärr blev en del av julsemestern indragen. Synd, jag hade behövt det. Men vad ska man göra?

Vill ni se bilderna som vi tog hos fotografen? Tre finns här:

http://disab.wordpress.com/

Kommentarer
Postat av: Linda P

Jättefina kort!!

2009-12-14 @ 20:40:34
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0