Freaky Fredag

Först lite filmtips:
Ten inch hero                        Feel good-komedi, lite förutsägbar men varm och vänlig.
Hot Rod                                 Napoleon Dynamite-inspirerad puckokomedi. Cool beans!
Lars and the real girl             J hatade den, antar att det kom för nära. Knäppisar är tydligen 
                                            bara mitt område.

Så. Jag har jobbat och tittat på film. Och nu är jag ledig. Nio pass kvar. Jag och maken funderar på att åka nånstans några dagar. Själva, alltså ensamma, utan barn och svärfar. Har nämligen fått semester beviljad sista veckan, vilket jag iofs räknade kallt med men ändå. Budapest verkar vara vårt resmål. Skulle boka idag men nu är han på en innebandyturnering så det blir väl imorgon kanske. Mina polska vänner på jobbet röstar på Krakow. Prag var ju trevligt och dit åker jag gärna igen. Men från början var det ju Berlin vi diskuterade. Om man skulle kolla med barnvakter först? Eller är det fusk?

Fick gosa lite med babybollen Heaven igår. Hon skrek åt mig. Redan vid två veckor börjar hon se ut som en bebis, den där nyfödda blinda kattunge-känslan är på väg bort. Snart håller hon upp huvudet och sen står det inte på innan hon kallar Linnea för kossa och slår i dörrar. Happy days.

Vi tog ledigt ikväll barnen och jag och åkte till McD och hämtade middag. Nu vill dom ha popcorn och det kan dom väl få. Sen vill dom se Dansprogrammet men där drar jag gränsen. Vilket dravel! Då spelar jag hellre Uno och det är påfrestande ska jag säga, särskilt när V vägrar förlora och L inte kan lära sig regler.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Lol. Tror Lava kommer först i kossuttalandet :D

2009-01-09 @ 21:16:33
Postat av: Lisa

hihihi....tyvärr verkar det som att moa kommer skrika kossa först......och jag föredrar faktiskt också uno =)

2009-01-11 @ 14:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0