Sista dagen på mitt älskade jobb

Så blev det då sista dagen på jobbet. Gick upp före sex och la ihop tårtorna och lyckades ändå stämpla in strax efter sju. Massor att göra med utskrivningar och inläggningar som vanligt en fredag men vi lyckades pressa in en 11-fika med kaffe och tårta. Ny fika vid två med kvällspersonalen. Jättemärklig känsla hela dagen, var precis lika nära ett gapskratt som en gråtattack. Fick ett jättefint halsband från alla. Fick också presenter av överläkaren, ett ödlesmycke (han mindes min ödleskräck i Malaga), en flaska vin och en bok om Polen, jätteroligt och väldigt oväntat. Städade ur skåpet och tömde mina fack. Blev så glad när en patient jag kämpat länge med äntligen blev inlagd en halvtimme innan jag gick hem. Det var svårt att lämna nycklar och larm och jag var tvungen att ringa J på väg till fritids för att spegla lite. Hoppas jag tagit rätt beslut nu.

Barnen ville baka efter fritids men när vi fått fram socker och mjöl kände vi att vi ville vila istället så nu ligger jag framför That 70s show och barnen ser på Barnkanalen. Ska fira min frihet med McD och chips när vi orkar ge oss ut. Kanske till Linnea ikväll. J jobbar hela helgen så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Känner mig lite deppig och vill nog helst äta choklad. Eller shoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0