Mellanlandning

Tog en tidigare båt hem, redan i går kväll. Kändes slösigt att sitta och häcka en halvbra dag bara för att vänta ut tiden. Men vi hade ju iallafall tur med vädret. Sol, varmt och underbart hela veckan utom igår då det var halvbra. En bra semester för att summera det, med vissa missöden förståss.

1. Myror. De fanns överallt och vi jagade dem med vitt pulver. Sista dagarna var det myrfritt men efter första natten kom L uppspringande i tårar och visade en myra på sin arm. Skitmyror.

2. Nokia. Skittelefon. Jag som skröt om min nya fina telefon med nytt nummer och allt. Jo då. Bara att den vägrade starta överhuvudtaget. Från första dagen hängde den sig vid Nokia-loggan. Och hänger där än. Har skickat J till Elgiganten.

3. Tennis. Eftersom vi i vanlig ordning glömde familjespelen och min surftelefon inte startade hade vi inte mycket mer än bad att sysselsätta oss med. Men det fanns en tennisplan. Vi skulle spela dubbel. Låt mig säga så här; Det blir inge Wimbledon i den här familjen. Efter att ha spelat i en halvtimme med max en bollträff totalt gav J upp, "Nej, det här GÅR ju inte, nu slutar vi!". Och L svarade klockrent; "Var inte ledsen pappa, vi är inte heller så bra".

4. Sömn. Jag har för första gången i hela mitt långa liv sovit dåligt. Hela veckan. Och jag vet inte varför. Kunde inte somna och sov bara korta stunder. Gud så jobbigt. I natt sov jag som en klubbad säl.



Men det som var bäst vara att jag lyckades pricka in tre bra böcker. Jag tog med tre och läste tre och alla var jättebra. Märkligt. OK, sommarens boktips;

Plura Jonsson, Resa genom ensamheten...
Jag är inget Eldkvarnfan, har aldrig hört mer än Kärlekens tunga ens, men den här boken var helt OK. Kanske lite mer till och med. Läs den och bli sugen på fisk.

Paolo Coelho, Häxan från Portobello
Hans böcker är alltid bra, det är en av mina favoritförfattare så det är ingen riktig skräll kanske men den här boken hade jag väldigt svårt att lägga ifrån mig. Tänkvärd tror jag, har inte riktigt skakat av mig den.

Rudolf Vrba, Flykten
Alla ska läsa den här viktiga boken! Den här borde ingå i grundskolan, det här får inte glömmas. Även om jag grät några gånger och faktiskt mådde fysiskt illa andra så är det inget att välja på. Som människa ska man veta det här.



Tvätta, tvätta och sen vidare till nästa ö.

Kommentarer
Postat av: linnea

hejja.

har du bytt nr utan att berätta för mig?

2009-07-04 @ 21:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0