Krossade drömmar

Så himla trött nu. Behöver verkligen semester. Jag känner på jobbet, när telefonen ringer till exempel, min första tanke är "men vad fn, ring nån annan" eller när jag har träffat patienter och jag tänker "träffar jag en karl till  idag kräks jag". Ja, sen är jag nog (förhoppningsvis) rätt professionell i mitt beteende och i vanliga fall gillar jag vad jag gör men nu är jag faktiskt trött. Och det är tjafsigare än vanligt också, eller så är det jag som har kortare stubin. Två dagar till semester. Först har jag och barnen en vecka själva, underbart. Vi ska fika och shoppa och börja packa lite. Sen Åland, sen Öland (nej inget Gotland) och sen sista veckan hemma igen.

Jag sa till J häromdagen att vi måste ju ha drömmar. Han fattade ingenting men hoppades nog att jag skulle börja baka. Men snälla J, försökte jag, ska vi vara gifta i 40 år till lär vi ha en plan. Jaha, tyckte J och började fundera på hur han skulle kunna sluta jobba och jag skulle försörja honom. Vet inte hur det gick till riktigt men det slutade med att jag ska skaffa norskt sköterskelegitimation. Jag har blivit lurad. Jag var mer ute efter långsiktigt sparande för att kunna köpa en lägenhet i Marbella eller planer för mitt kafé i Borgholm (där man får ha vilka allergier man vill och ändå kunna fika). Tja, jag får väl jobba häcken av mig och J kan ju... börja med nya idiotprojekt. Happy days, och den strålande framtid är vår.

Ikväll hade barnen och jag myskväll mitt i veckan. Vi gjorde varma mackor med makrill och åt framför TVn medan vi tittade på Lassie. Sen åt vi glass i skålar med chokladsås och strössel. Jag är sugen på jordgubbar. Kan ni förstå att det är midsommar på fredag? Sen vänder det. Vi har ingenting planerat alls. Lika bra, det kommer regna ändå. Eller som vi brukar säga på jobbet; Det går åt helvete i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

äntligen semester och du har bara en dag kvar sen lämnar vi skiten ett tag.....

2009-06-17 @ 20:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0