The power of gräddfil

Ibland verkar det finnas positiva stunder även på mitt nya jobb. Efter så himla mycket slit kan en situation lösas på en halvtimme. Men underbart är kort, istället har jag fått en nästan identisk situation att reda i. Nåväl, jag får betalt.

J jobbar eftermiddag så idiotprojekten är i full gång igen. Idag när jag kom hem var trapphallen målad i nougat och övre hallen vit. Tjusigt. Om han nu bara kunde slipa trappan också. Han är upprörd, men kanske mest jag. Vår grannförening har märkliga saker för sig, de vill att alla ska ha matchande brevlådor och likadana utbyggnader. Aldrig i livet. Vi betalade mycket för det här huset och vill vi ha en rosa brevlåda med fågelbajs på så har vi det. Och inglasad altan blir det inget av med. Det värsta var när en granne märkte ut parkeringsplatser på gatan utanför. Det är en allmän väg och vi parkerar där det finns plats. Visst kan det vara irriterande att vi har många bilar och dessutom får besök men allvarligt... det börjar verka grannfejden bannemig. Jag drömmer mer och mer om att flytta. Vi har snart bott här i fyra år, så länge har vi aldrig bott på samma ställe. Klaustrofobi.



Får jag vara larvig och lägga in en Bäst just nu?

Bäst just nu (eller Vad som får en att orka)

Färskpotatis med gräddfil
Belgiska jordgubbar med Lidlglass
Sandaletter med kilklack
17 arbetsdagar till semester

Kommentarer
Postat av: ?

gräddfil, bara till färskpotatis? vad hände med pizzan och passar inte det till allt? jag tror jag har en vän som brukar hävda det!

2009-06-03 @ 21:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0