Avokado

Äntligen helg! Hämtade bilen igår, gick bara bra. Tyvärr var den dåligt tankad och ni vet ju att jag av princip inte tankar (ja, för det är under min värdighet). Men den tog oss till luckan på mcD och när vi kom hem lukade den brända bromsar. Nu står den prydligt parkerad utanför och jag kollar med jämna mellanrum så att den faktiskt står kvar.

Minns ni min första bil? Några läsare vet jag minns den. Min underbara ljusblå Golf Rabbit från -80. Med vinylsäten och tvåpunktsbälten. Som tutade när man slog på vindrutetorkarna och torkade rutor när man blinkade. Det mest klassiska var ändå bilresan från Uppsala i januari när det inte gick att stänga av värmen. Haha, minns du den resan Linus? Med öppna fönster i minusgrader?

Ska snart hämta J som varit på kryssning, får se i vilket skick han är i. Har varnat barnen att "pappa kanske är trött". Jo ni barn, ni ska se pappa på söndag, han tror nämligen att han orkar medverka på herrmiddag imorgon.

Annars vill jag bara berätta att jag blivit besatt av avokado. Jag tycker om namnet, formen och färgen. Egentligen inte smaken så där vansinnigt men jag försöker. Köpte ett helt nät med avokado och försöker hitta nya användningsområden. Ikväll gjorde vi hamburgare och jag mosade en avokado på min, stekte lite halloumi och drog på lite fettfri majonnäs... jättegott! Fettfri majonnäs vill jag inte höra några gliringar om, det är nämligen så att Kavlis fettfria majonnäs (i grönvit tub) varken innehåller mjölk eller ägg. Och det är värt mycket i min värld, mer än petitesser som hur det smakar. Men ge mig gärna avokadotips!

Kommentarer
Postat av: Klang

Här har du ett bra avokado-tips:

Du behöver:

1 st Avokado

1 st Kompostpåse



Gör så här:

1) Greppa avokandon, ej för hårt

2) Placera avokadon i kompostpåsen

3) Tillslut kompostpåsen på valfritt sätt

4) Dumpa påsen å det snaraste

2009-03-27 @ 22:50:03
Postat av: Emma

Är du ute efter en middagsinbjudan?

2009-03-28 @ 10:57:03
Postat av: Linus

hmmm, jag minns nog Uppsalaresan, den har för evigt etsat sig fast i mitt minne! men du glömde att räkna upp flygplansljudet när man närmade sig 100 km/h -Ready for take-off............



ps jag älskar faktiskt avocado, men har liksom du dåligt med tips men det funkar till i princip allt!

2009-03-28 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0