Moment 22

Det kan vara så att jag har en påse Stjärnor i skafferiet. Värt att kolla upp. Är det inte House ikväll? Annars har jag inga planer. J jobbar och jag är lite sur på barnen, eller deras fritids snarare. De ringde från fritids igen om att V hade ont i magen och måste hämtas. Jag är ju rätt fast på jobbet och J hade precis börjat jobba så pappa fick rycka ut. När jag hämtade barnen två timmar senare åt de bullar och hade byggt koja. Magontet var spårlöst försvunnet, igen (femte gången samma sak händer). Och överpsykologiserande som man är blir jag arg på fritids. Om V får ont i magen där och mår bra hemma beror det på ett av tre alternativ; han tål inte maten, någon är dum mot honom eller så trivs han bara inte där. Inget jag kan direkt påverka och när jag försöker påpeka detta är det alltid någon som går i försvarsställning. Och V själv säger bara att han inte vet. Så vad ska man göra? Om jag låter det vara bryr jag mig inte och om jag fortsätter tjata är jag jobbig.

På torsdag får jag hämta den, Pärlan. Håll tummarna för att växthuseffekten äntligen når staden för jag har bara sommardäck. J ska på kryssning då så jag får hämta den själv, hoppas den är tankad. När jag äntligen fick mitt körkort för hundra år sen packade vi bilen full med folk och körde till Hedemora och köpte korv på grillen. Blir ingen repris av det, inte på sommardäck ialla fall men nåt borde jag komma på. Lördagsgodis i Hummelsta hade ju varit trevligt men eftersom V spydde ner huset efter att ha ätit lösgodis i lördags tror jag vi hittar på något annat. Förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0