Äckelcyklister

Idag kom cykeln. Fort väl? Den var jättefin, lite väl avancerad kanske (är han verkligen stor nog att ha en cykel utan trampbroms?) men V blev glad. Den kom isärmonterad så jag och min storebror försökte skruva så gott det gick. Sen tröttnade vi och åkte till McD istället och cykeln blev kvar i hallen. J kom hem tidigare från jobbet och just nu hör jag hans suckar och stön nerifrån. Tydligen är en trampa felgängad. Tihi, envisa karl. Men han kommer fixa den ikväll, det är jag säker på. fast nu svär han och ska skicka tillbaka cykeljäveln.

På tal om cyklar. Igår kom J också hem tidigare, slängde sig bredvid i soffan och tog fjärrkontrollen. Som vanligt bryr han sig inte ett dugg om att jag faktiskt tittade på något utan tydligen skulle vi se sportnytt. Karlar i trikår som cyklade i berg. Såg ut som de hade blöja. Nej sa  J, det är bara vadderat annars får de ont i ändan. OK. Men vänta nu, hur GÖR man då, som cyklist i ett sånt lopp om man måste kissa? Tja, sa J, det gör man i farten. VA?! Är det sant? Herregud! Är inte det förargelseväckande beteende? Det är ju OLAGLIGT! J bara flinade. Beklagade mig för min bror idag och han bekräftade uppgifterna. Sen la han till "Ännu värre med dom som springer maraton...". Nej. Vad är det för fel på folk? Och hur ser damloppen ut egentligen?

Helt slut efter att ha jobbat med ett ärende hela dagen. Lagom irriterad öppnar jag posten. Skatteverket. Jag som hade räknat med att få tillbaka närmare 30000 på skatten fick beslut om att 8000 skulle betalas tillbaka. Vad f? Började genast författa onda mail och kollade telefontider, jag ringde J och skällde. Försökte till och med få tag på mamma. Andra gången jag ringde J frågade han om det verkligen var för i år, man brukar ju få pengarna i augusti. Vadå i år? Den här gången läste jag igenom beslutet och visst, jag skulle få tillbaka för 2007. Resten kommer i augusti. Loggade in på banken och pengarna fanns redan där! Blev en bra dag till slut.

Kommentarer
Postat av: Lisa

det är tur att vi inte vet allt om livet eller hur......

2009-05-21 @ 10:06:19
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0