Sjuk igen

Sjuk igen. Jag vet inte vad som hänt, jag är ju aldrig sjuk och nu... tre gånger på ett år! Nå, jag ger mig inte så lätt och vem har tid att vara sjuk egentligen? Man är ju iallafall sjuksköterska så jag gav mig själv en rejäl medicindos och gav mig iväg till Örebro. Idag var det lite bättre men nu börjar jag känna att det är dags för en middagslur. Slut på kursen nu äntligen. Kunskapsmässigt säger jag nja men gruppen var jätterolig och jag kommer hålla kontakten med flera av kursarna. Mot slutet var det riktigt intressant med förväxlingar, konflikter och till och med sexuella trakasserier, eller hur det nu var. Och jag börjar känna lite mer positivt inför tanken på att vara stadsanställd. Jo, fördelarna är rätt många nu när man vet om det.

J fick behålla jobbet men jag kan inte riktigt glädjas över det eftersom så många andra fick gå. Vilket skit. Mitt arbete på måndag har målsättningen att hitta skrivbordet under alla papper innan jag går hem. Och sen tre dagar i Norrköping. J skissar för fullt på en ny tatuering och klart man blir lite sugen. Skulle först vilja ha lite snygga vårkläder, även om vi hade trevligt i Barkarby blev det inte så mycket handlat. Jag köpte ett par skor i Örebro häromdagen, sandaler. Så en liten klänning till skulle ju vara bra.

Nu ska jag hjälpa kidsen göra sig iordning inför kvällens disco. Vi har varit på stan och köpt coola t-shirts och L har övat på sin discomin (?). Hon ser galen ut. Jag är en hård mamma som sätter gränser så 50 kronor var får ungarna med sig. Inträde 20 kronor och sen kanske en cola och ... ja... det är väl vad som finns som L tål. Törs inte ens låta henne köpa popcorn, vissa häller ju äckligt smör eller margarin på dom. Bricanylen ligger tryggt i jackfickan för på disco har man minsann rökmaskin. För 7-åringar? Jag kan ju tycka att det är väl avancerat och onödigt men för de föräldrar som aldrig sett ett astmaanfall är det säkert jätteroligt med rök. I vilket fall är barnen spända av förväntan och det är väl det viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0