Världens bästa storebror

Hon blev ordentligt eskorterad till diskot, min dotter. Tillsammans med storebror och tre av hans klasskompisar cyklade hon iväg. Tyvärr cyklar en tjej i förskoleklass inte lika fort som fyra killar i tvåan och hon tog i så hon ramlade omkull. Gråt och utspel. Inte för att hon gjort illa sig utan för att de vita jeansen blev smutsiga. Underbara storebror följde med sin syster hem. Men så fort hon kommit innanför dörren åkte han igen och J erbjöd sig att följa L tillbaka efter att ha bytt jeans. Men då ringer det på dörren och grannpojkarna (8 och 10 år) undrar om hon vill gå med dem. Självklart vill hon det. Två timmar senare ringer telefonen, nu vill hon gå hem. Ska vi komma? Ingen fara säger världens bästa storebror, jag följer henne hem. De hade haft jätteroligt. Men ingen hade dansat.

Vart tog den här helgen vägen? Har inte varit helt frisk, mått illa och blir anfådd på två minuter. Men vi har bowlat och jag har klippt mig. Och vi har varit på auktion. Sen har vi hunnit titta på cyklar också, både sonen och maken behöver. Vi försöker planera semester men det blir ingenting. En vecka på Öland som vanligt. Kanotsemester, Turkiet, Danmark, Tyskland... vi har ju idéer men ingen ork att engagera oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0