Höstdepression

På sätt och vis skönt med höst och kallt och regn. Man får sitta framför TVn med barnen och titta på riktigt dålig kvällsunderhållning utan minsta dåliga samvete. Mindre roligt fem i sju på morgonen när man får skrapa bilrutorna med gamla CD-fodral och sen vänta på att fläkten ska få bort den värsta imman. Hösttrött på det mesta. Förra året i oktober var jag på Mallorca och sen i Malaga och fick lite sol och energi. I år går det inte. Men jag ska ju ta båten till Gotland nästa helg, alltid nåt, även om jag inte räknar med särskilt mycket sol.

Vi har lite projekt hemma, J river garderober och golv uppe och han försöker övertala mig att bygga ett uterum. Kanske låter jag mig övertalas. Skulle ju vara trevligt med ett till rum att köpa saker till. Särskilt när han lockar med en öppen spis. Men idén är märklig tycker jag. Ett rum ute. Nej då vill jag hellre ha ett till innerum. Men det får man inte här. Så då kan han väl få pyssla. Kanske.

Är lite trött på jobbet som jag alltid blir efter några månader. Det drar i mig att göra nåt nytt. Plugga igen kanske? En liten, liten kurs bara? Men min arbetsgivare uppskattar inte utveckling och jag känner mig lite fångad för tillfället. Det går nog över. Har inga händelser under hösten att se fram emot, inte under våren heller faktiskt. Det är alltid tungt för mig att bara finna mig i att det är så här nu, nu är det bara att jobba på. Får väl hoppas att det händer nåt.

Ja, det blev ju ett upplyftande inlägg. OK, känner mig tvingad att posta den låt som alltid, alltid, alltid får mig på bättre humör. Skruva upp volymen, tryck Play och yla med nu... Too many Puppiiiiiiiiies! Ha, nu glömmer vi att det är måndag imorgon, att vantarna är trasiga och skorna inte håller tätt.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja ville ju åka till london med dig!

Ska vi ses på onsdag kväll? Bara H har somnat kan jag åka..

2009-10-04 @ 20:55:15
URL: http://jessamy.se
Postat av: Emma

Klart vi ses på onsdag. Ska förhandla med J om London. Vilken helg skulle du ha fest?

2009-10-04 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0