Gayvänligt hotell

Tror det är senildemensen som närmar sig med stormsteg. Plötsligt kommer jag inte ihåg småsaker som jag alltid brukar minnas. Frågade J var och när jag köpte ljusen som luktar lakrits, jättefina svarta ljus. Han kom inte ihåg. Nyss försökte jag komma ihåg det igen och då kom jag på att jag aldrig blåste ut några ljus efter middagen. Sprang ner i köket och jodå, de brann så fint så de svarta lakritsljusen, varifrån de nu kommer. Herregud, kunde ju ha bränt ner huset. Jag behöver semester.

Så då tänkte jag att jag borde boka ett hotell i Göteborg till mig och J. Så kan vi shoppa och äta nåt gott och köra bil en himla massa timmar. Hittade ett som verkade bra tills jag läste om hotellets faciliteter: Restaurang, Bar, Dygnsöppen reception, Rökfria rum, Hiss, Värdeskåp, Bagageförvaring, Gayvänligt, Alla allmänna och privata utrymmen är rökfria. Och då undrar man vad Göteborg är för stad egentligen där det uppenbarligen finns gayovänliga hotell?

Slutade tidigt idag och hann klippa mig (nej jag har fortfarande inte lyckats göra slut med min frisör men nu har jag iaf lugg igen). Nu ska jag snart sova, är så trött hela tiden. Hemskt trött. Minns när jag var tonåring och mamma sa att det enda som kan få dig att gå upp på morgonen är tanken på att få gå och lägga dig igen. Precis så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0