Tung vecka, fullbokad helg

Värsta känslostormarna den här veckan. En kollega befann sig under en timma i den värsta situationen någonsin, hon trodde att något hänt hennes barn. Tack och lov var det inte så illa som vi trodde men illa nog ändå och vi grät allihop. Och ovissheten var hemsk! Sen har jag själv upplevt hur sårbar och offentlig jag faktiskt är och att det här jobbet inte är någon lek. Men det är inte mycket att göra åt utan bara kämpa vidare. Tänkte vila ut under helgen och bara hänga med familjen. Men nån vila blev det inte.

Parken Zoo igår med alla människor i hela Sverige. Men roligt ändå. Det blev varken mat eller karuseller eftersom köerna var så långa men vi gick igenom hela parken och jag lyckades till och med shoppa en försenad födelsedagspresent till storebror. Kulturnatten på kvällen. Barnen och jag lyssnade när Lisa sjöng gospel och sen såg vi en gycklare och sen fick Liten ont i magen och vi åkte hem. Minnesanteckning till nästa år; hopplöst med parkering efter 19.

Min lilla flicka spelade sitt första poolspel i fotboll i förmiddags och överraskade åtminstone mig med att göra tre (av fem) mål. Hon var jätteduktig! Spelade utan avbytare fyra matcher med skavsår och jag, som vanligtvis räknar fotboll som ett tortyrredskap, blev nästan engagerad och hörde mig själv ropa till ibland. Ja, så kan det gå. Eftermiddagen har varit social med bror och Linnea och Bebis och en massa ungar här som vanligt. Hann med lite shopping också, köpte en grön (!) tröja till mig och en hatt till L. Nu tittar jag irriterat på högarna av ren tvätt som någon borde sortera in och när någon ändå är i farten finns det ett helt hus att dammsuga och lite kvällsmat att laga. Någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0