Pubkväll

Helt avstängd från världen känns det som, kommer varken in på msn eller facebook. Hur ska man då kunna veta vad alla gör? Blev så deprimerad att jag tvättade alla fönster och sorterade in tvätten. L åkte med en kompis till Busborgen hellre än att gå på stan med mig. En tung dag.

Jo men jag känner faktiskt för en pubkväll. Det är säkert massor med folk överallt, lönehelg och allt men det är värt ett försök. Försökte få med mig J ut men det är ju fotboll på TV ikväll så han är mer än nöjd att bli av med mig. Men, ska man ut måste man shoppa så det blir nog ett varv i köpcentret på eftermiddagen.

V har haft en knöl på halsen ett par veckor (ja, en månad om man ska vara petig). Men inte ont, ingen feber, ingen förkylning. I torsdags tyckte jag den hade blivit ännu större så jag bad J ringa familjeläkaren igår och de fick komma direkt. Och självklart hade ungen en streptokockinfektion. Nu äter han Kåvepenin och är dålig i magen. Och då kom jag att tänka på vaccinationsformulären skolan har skickat ut. Första frågan; Har ditt barn en pågående infektion? Och det ville de ha in för två veckor sedan. Jag vägrade naturligtvis eftersom infektioner är färskvara och vaccinet inte ens har kommit, men OM jag hade fyllt i hade jag sagt Nej. Men det hade han ju. Och nu får han inte vaccineras på åtminstone tio dagar. Men han ska vaccineras, det har jag bestämt. För att skydda lillasyster som inte kan vaccineras pga äggallergin och som dessutom tillhör riskgruppen med sin astma. Ska till och med tvinga J ta en spruta. Och kollegorna får väl spruta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0