Ingen svininfluensa men...

Har inte varit på jobbet på en vecka pga alla konferanser och möten men imorgon får jag äntligen jobba. Och det lär finnas att göra, det är liksom nackdelen med det här jobbet. På landstinget rullar allt på även om man är borta, då görs jobbet av någon annan. Nu finns det ingen "någon annan" utan det sparas på hög. Som säkert är rätt hög imorgon. Men jag jobbar hellre än att sitta hela dagarna så det kan det vara värt.

Barnen sover. De är så trötta nu när skolan har börjat. V ville helst vara uppe till halv nio men protesterade inte nämnvärt när jag sa åt honom vid åtta. Skönt det. Ska fixa lite thé och läsa The heroin diaries och slötitta på Efterlyst. J jobbar och det är också skönt. Inte för han säger så mycket när han är hemma men nu har jag kontrollen över fjärrkontrollen och slipper all sport.

Händer i helgen då? Är inte helt frisk, det är nåt som inte är helt bra i halsen. Inte svininfluensan eller så men inte hundra heller. V har en knöl på halsen som tyder på en kommande förkylning och Ls eksem blir inte bättre. Hon säger att alla som tar henne i handen säger "Men Guuud vad har hänt med dina händer?". Trevligt. Vi är på starkaste kortisonet igen nu, Flutivat. Och lila bad. Men det hjälper ju inte. Hade jag haft mer pengar hade jag bokat en resa till saltvattenbad på stört, mindre kläder, sol, vind och saltvatten är det enda som har riktig effekt. Inte så länge dock.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Ses vi kanske på Viksängsdraget på lördag?

2009-09-10 @ 20:49:01
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: jessamy

du får boka en billig :)

2009-09-10 @ 21:24:16
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Lisa

hmmmm....kan vi fixa saltvattenspa hemma???

Och förresten ska man ju inte ta varann i hand nu å säg åt L att hon ska hota med influensan....hihihi

2009-09-11 @ 22:48:53
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0