Duschslangen som sprängdes

Den här veckan går till historien som en av de värsta någonsin. Inget positivt alls, bara något nytt hemskt varje dag. För snart tio år sedan exploderade mitt däck på min älskade Golf rabbit på E 18 i 90 km i timmen. Sedan dess exploderar saker runt omkring mig med jämna mellanrum. Veckan började med duschslangen. Tyvärr var det V som drabbades. Om vår familj var en Bamsetidning skulle V vara Lille Skutt, harig och orolig för det mesta men sen tillslut vågar han och är mycket nöjd med sig själv. (J skulle vara Skalman med sin nördighet och besatthet av tider, L skulle vara Vargen, full av bus och den som ändå är coolast, jag skulle vara Bamse, mest för att jag vägrar identifiera mig med den själslösa Brummelisa). I vilket fall stod han och duschade när slangen blev som en ballong och Poff - vatten överallt. Nu har han återhämtat sig och J har köpt en ny slang.

Det årliga besöket på allergimottagningen resulterade i en ny remiss till Hud eftersom Ls händer är "oacceptabla". Det lite positiva är att vi får komma redan på onsdag. Sen upptäcktes också att blåsljudet på hennes hjärta inte alls har blivit bättre utan nu hörs både ovanför och nedanför och misstänks vara ett genomströmningsproblem, ev något klaffel. Remiss till hjärtmottagningen och ultraljud av hjärtat.

Nedläggningen av allergispåret kommer inte påverka oss så mycket, under ett år framåt. Men när L börjar trean ska hon gå i en helt vanlig klass och vara på ett vanligt fritids. Underbart. Som vi har kämpat till ingen större nytta. Bara se hur händerna ser ut nu, inte så troligt att de blir bättre när barn sprider djurhår omkring sig hela dagarna. Suck.

Fick dra ur ett svar från arbetsgivaren och från och med imorgon har jag inte längre patientnära arbete. Jag ska dela mediciner, städa läkemedelsrum och tömma papperskorgar. Jo, allvarligt. Tyvärr tror jag inte att det kommer hålla men vi får väl se.

Veckan avslutades med en hemsk händelse på jobbet och jag har fortfarande inte riktigt landat. Dessutom är jag för gammal för att vara gravid. Tror egentligen att det skulle vara lag på sjukskrivning för gravida 30-plussare. Jag har en puls som en abstinent alkoholist och idag tog knäna slut. Kan inte gå i trappor utan att få tårar i ögonen och vi har badrummet mitt i trappan. Många tårar blir det. Nu behöver jag verkligen något positivt i mitt liv för att orka vidare. Om bara babyn kunde sparka lite så jag vet att den är OK iallafall?

Kommentarer
Postat av: Sara

Det där med sjukskrivning skriver jag under på.. Fy f*n, inte minns jag att det var så här tungt att vara gravid som 20+.. Men men, mitt är ju tydligen slut snart.. POFF!! En rak höger är vad jag delar ut vid såna kommentarer.. SNART??!!

2010-04-18 @ 21:41:15
Postat av: Emma

Haha nej 7 veckor är INTE snart. Eller säger dom det till sina barn i början av november att tomten kommer snart?

2010-04-19 @ 20:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0