Påskhelgen är över

Traditionsenlig påsk på Öland. Elvakaffe på altan, äggjakt och pocketböcker. En sväng till Kalmar för lite shopping. Det är långt till öland men när man väl är där är det total avslappning som gäller. Mat och mah-jong.



Nu börjar jag bli så där stor. Jag skojar inte när jag säger att i genomsnitt två olika personer frågar mig dagligen om det är tvillingar. Fyra veckor kvar till ultraljudet. Men av erfarenhet vet jag att jag har en livmoder som ett badkar och jag blev lika stor med de båda andra. Då blev jag brydd när folk frågade om tvillingar. Nu bryr jag mig inte. Det är nog det som är skillnaden med att vänta sladdis. Jag är lugn. Jaha, om det är tvillingar? Då får vi hitta på två namn. Men klart man märker av att vara stor. Har gått upp tre kg. Måste redan vakna för att vända mig i sängen och vill helst bli uppdragen ur en stol eller soffa. Och redan nu känner jag av ländryggen. Nåja. Bara ett halvår kvar :-).



Imorgon ska jag till dr med V och hans knöl som fortfarande är kvar på halsen. Sen jobba. L fyller 8 så svärfar kommer och fikar på kvällen. Kanske morbror också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0