Herr Kantarell

Imorse tvingade familjen ut mig i blåbärsskogen. Jag är verkligen ingen naturmänniska. Höll på att svimma av rädsla när en fågel flög upp framför mig och fick säkert 10 myggbett på en halvtimme. Men jag lyckades hitta kantareller. Och lite blåbär. Men jag är rätt säker på att det inte var den typen av promenader MVC menade att rekommendera till höggravida. Men jag går vanliga promenader också. Under protest. J vallar mig ett par kilometer varje kväll. Ibland får jag stanna och pusta dubbelvikt genom sammandragningarna men jag märker att det varken blir bättre eller sämre av att gå så jag fortsätter.

Imorgon ska jag till barnmorskan, ska bli intressant att se hur sf-måttet är då. Kan också tänka mig att blodtrycket stigit lite och jag börjar samla lite vätska runt fingrar, fötter och underben men vi får se.

Var hos Lisa igår på grillparty. Mycket trevligt. Har inga direkta planer för nästa vecka men ska försöka dra ner på bakandet tror jag. Fullt i frysen. 7 veckor kvar till Baby kommer, det är rätt lång tid. Men jag har köpt mer garn så jag ska väl virka på. Fast om jag inte ska vara så himla martyrig så känner jag egentligen som den här låten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0