Jättebaby



Inget fel på babyns njurar längre, det hade växt till sig och allt fungerar bra. Och där skulle vi ha rest oss och tackat för oss. Men nej då. Doktorn ville uppskatta storleken på babyn och hon mätte och mätte. Och så fick vi domen; 19% större än normalt. Så går jag tiden ut beräknas Baby väga 4300 g. Hur är det möjligt? Först två tillväxthämmade barn (2610 g och 3040 g) och nu en jättebaby?! Med samma mamma och samma pappa? Men doktorn sa också att jag har ju aldrig gått tiden ut tidigare så vi får väl se. Men inget verkar ju vara som tidigare den här gången så den föds väl 10/10 -10, 11 dagar över tiden med en vikt på över fem kg. Bara det inte går lika snabbt som med Lava för då vill jag inte vara med. Önskar att jag sluppit den här informationen, var bättre att inte veta. Men. Inget jag har kontroll över i vilket fall som helst så det är bara att acceptera. Men jag har aldrig varit orolig för förlossningen tidigare och nu är jag det.

Baby protesterar mot sitt efternamn redan, vilket är förståligt. Vind och sned är precis vad han är hela tiden. Nästan svårt att gå med en mage som är helt osymmetrisk men så här ser den ut för det mesta...



Annars rullar livet på. Var i Hallsta i lördags och träffade gamla bekanta och P lärde mig virka mormorsrutor. Så nu är jag besatt av att virka och har gjort 27 st på ett dygn. Ska bli en filt med lite tur. Jag har gett upp babysockarna för jag kan verkligen inte sticka. Men virka, det är grejer det!

Har gått in i min egen lilla dygnsrytm. Vaknar kring halv fem och hostar så det är omöjligt att somna om, läser lite, ser på morgon-TV (fast nu ska jag VIRKA) tills barnen vaknar vid åtta. Sover en timme vid tre och är sen vaken till midnatt. Märkligt. Men det räcker tydligen för jag är inte helt slut, inte varje dag iaf. Idag ska jag tvätta gamla babykläder för vi har fyndat skåp och garderob på Ikea i helgen och nu börjar Babys rum bli klart.

Kommentarer
Postat av: Linda P

Oj, ja ibland kan det vara skönare att inte veta. Jag fick en på 5070gr och det gick jättebra så det behöver inte bli jobbigt om det kan vara nån tröst!? Kram Linda

2010-08-09 @ 20:24:05
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: Emma

Jo det är en tröst, jag suger åt mig alla solskenshistorier nu! Tack Linda!

2010-08-10 @ 20:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0