Om julafton

Mycket bra jul. Jag är inte överförtjust i jul som ni vet, min bästa var när vi var på Gran Canaria och drack bubbelvin och struntade i julklappar, men i år var det helt OK. Kanske för mina förväntningar var bottenlåga. På väg till mamma bad jag J vända bilen och ringa och säga att vi är magsjuka men han vägrade. Vi blev ju många som vanligt och Sigge var uppskruvad till max. Sov en kvart och sen var det fullt ös hela dagen. Och så snälla vi har varit! Sigge fick sin önskade Bumbostol, jag ska lägga upp bilder sen för han är så SÖT när han sitter där. De stora barnen fick det mesta på sina milslånga önskelistor och hela familjen fick ett Nintendo Wii! Jäkla bror, han köper för fina julklappar men roligt var det. Vi bowlade igår och nu har vi köpt fler handkontroller så ikväll blir det familjeturnering. Storebror hade också shoppat loss på Polarn och Pyret till Sigge så nu slipper jag trängas på rean :-). Och jag själv fick faktiskt ALLT på min önskelista. Nöjda och glada sjönk vi ner i soffan hemma på kvällen och åt skumtomtar och mådde bra och trodde julen var över men Sigge hade en till julklapp till mamman; Han sov HELA natten, från 20 till 08!

Igår var vi i Hallsta och fikade med svärfar och hans dam och idag måste vi tyvärr ge oss ut till hälla för vi har inte en brödkant kvar i huset. Imorgon kommer gotlänningarna. De har inte sett Sigge, haha vilken chock! Min faster, som inte sett honom tidigare, konstaterade att han har samma storlek som hennes svärdotters ettåring :-). Han är STOR. Närmare åtta kilo vägde han vid före jul när han fick sina sprutor på tremånadersdagen. Men jag vet inte, det är ju inte som att han äter mer än de andra har gjort, inte oftare eller längre. Det enda är att jag är slaviskt mjölk och äggfri och det kanske är därför han kan ta till sig maten så bra? Nu har en remiss gått iväg till barnallergi så nu har vi väl officiellt tre allergiker i familjen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0