Längden på gitarrbandet

I söndags fick jag och barnen följa med min storebror till replokalen. Vi spelade lite olika instrument (vi slog på dem iallafall) och sen spelade vi in lite hitlåtar. Hade jag kunnat skulle jag ha lagt ut ljudspåren för det blev så bra. Vi gjorde bland annat en killerversion av Mustang Sally. V, som fortfarande har ett intresse i världen och det är att spela gitarr, kom igång ordentligt efter i söndags. Han spelar varje dag nu. Ofta står han framför spegeln med elgitarren oinkopplad och kollar när han spelar för utseendet är ju ändå viktigast. Men nu har vi en tvist. Han påstår att bandet till gitarren ska vara låååångt, alltså hänger gitarren någonstans nere vid knäna och ungen kommer få gamnacke innan 15års ålder. Jag drar åt bandet i smyg men han kommer på mig och beskyller mig för att vilja att han ska se ut som en dansbandsgitarrist! Vilket inte är sant, jag vill bara förebygga ungens hälsa. Så... hur ska det vara?

Dansbandsgitarrist?




Rockare?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Allt är bättre än frälsisgitarrupphäng= alldeles över bröstet....

2010-02-14 @ 11:12:53
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0