Vardagsbekymmer

Helgen gick fort som vanligt. I lördags var vi i Sandviken och såg genrepet till Melodifestivalen. Barnen tyckte det var roligt men lite långt. Jag tyckte att det enda som var riktigt bra var Glada Hudikteaterns sång under röstningen. Känslig som jag är grät jag så hela raden skakade. Magiskt. Har inte riktigt hämtat mig än och kan se klippet igen och igen. När vi kom hem ville barnen se Melodifestivalen en gång till på TV. DET tyckte dom var jätteroligt för då kunde dom alla skämten och låtarna. Och deras favoriter gick vidare.



Långpromenad i söndags, vi gick i över två timmar hela familjen. Trevligt. Men sen börjar allvaret igen och man är tillbaka på jobbet. Som igen känns tungt. Men jag vet ju att det går i perioder och det blir bättre.

Firade semeldagen med rejäla köpesemlor till mig och V och hemlagad med hallonsylt och havregrädde till L. Maken åt upp resterande geléhjärtan från alla hjärtans dag. Annars tycker jag hela kvällarna går åt till läxläsning. De har massor med läxor båda två. Inte hade väl vi så mycket läxor i lågstadiet? Jag kan då inte minnas att jag gjort en läxa före högstadiet, och knappt ens då om jag ska vara ärlig. Minns när jag började på högskolan och man skulle själv lära sig ur en bok, jag hade ingen aning om hur man pluggade utan fick gå en kurs i studieteknik :-). Nå, annat är det nu, de ska läsa högt och räkna matte och skriva små berättelser. Och det måste vara varje dag, föräldrarna måste skriva under varje dag. Jag är rädd att det kostar mer än det smakar, märker ju att ungarna tappar intresset och känner sig dumma för att det tar sån tid. Märkligt. Men jag har ju luftat mina åsikter om dagens skola tidigare och jag fortsätter förundras.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med om att det var bra nu när jag äntligen sett det....

Ja skolan vad ska man säga.....minns inte heller att det var så mycket läxor

2010-02-16 @ 20:44:56
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0