2010

Läste i mitt lilla arkiv vad jag hade för förväntningar på 2009 och det mesta har väl slagit in. Alla renoveringar utom köket gjordes, jag bytte jobb och var på kryssning med L. Däremot flyttade vi inte trots att jag drog med mig J på ett större antal husvisningar.

Summering av 2009:

Bytte arbetsgivare från landstinget till kriminalvården.
Barnen lärde sig åka slalom.
Köpte min allra första helt nya bil. Miljöbil.
Lyckades pricka in bra väder på semestern.
L började skolan och lärde sig skriva och läsa.

Förväntningar på 2020:

Nytt jobb.
Köksrenovering.
Mer tid hemma.
Börja aktivera mig någon gång i veckan.
Förstå reglerna till Risk.

Nej, jag har inte så stora förväntningar på 2010. Men jag hoppas att det blir bra och att det blir förändringar, men å andra sidan hoppas väl alla det alltid?

Blev inbjudna (haha, eller bjöd in oss själva snarare) på nyårsfest. Massor med barn och folk och mat och dricka. Var jättetrevligt. Promenerade hem strax efter ett och upptäckte den stooora nackdelen (bakdelen) med stay-ups. Jäklar vad kallt det var om rumpan. Frös resten av natten och tog låång sovmorgon till elva. Storstädning av huset och sen softade vi till en riktigt dålig film (High school musical 2, varning!). Börjar bli dags för lunch, eller middag. Ingen pizza i år heller. Vi har inte hittat någon ny pizzeria sedan Hannas började ha margarin i degen. Det är nog min största förhoppning på 2010, att kunna köpa pizza igen. Ikväll blir det köttfärsgryta. Imorgon ska vi ut på allvarligt uppdrag som antagligen kommer att ta hela dagen. V har haft sitt örhänge i sex veckor och imorgon får han byta det. Och då måste han köpa ett först. Och mr Velig kan inte ens välja strumpor på mindre än en halvtimme så...  God fortsättning på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0