Lyxomelett

2 ägg vispas lätt med lite vatten, salt och peppar. Häll i en varm stekpanna och rör om lite allt eftersom det stelnar. Lägg på skivor av en halv Chorizo på ena halvan av omeletten. Stek tills omeletten har stelnat. Lägg på 2-3 ostskivor ovanpå Chorizon i någon minut. Vänd över den tomma delen av omeletten. Klart. Gott med sallad och avokado.

Hittade inget annat i kylen idag, gjorde mos och pannbiff till barnen men det räckte inte till mig så när de gjorde läxan passade jag på att äta. Nu tål hon ju luftburet ägg, min dotter. Men jag vågar inte ta risken att skvätta ägg på hennes mat så jag lyxäter efter henne och städar ordentligt efter mig sen. Undrar om det är därför det är så otroligt gott och lyxigt med omelett? Helst skulle jag vilja gå ner och göra en till.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det tycker jag absolut du ska göra!! Du ska även bli bättre på att svara på sms tycker jag :)

2010-01-28 @ 19:59:06
URL: http://jessamy.se
Postat av: Lisa

Mums...........det blev lyxmiddag hör jag

2010-01-28 @ 20:59:48
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0